Friday 8 July 2011

35 Barangan Di Bawah Akta Kawalan ...!!!




Kerajaan telah mengenal pasti 35 jenis barangan keperluan yang diletakkan di bawah Akta Kawalan Harga dan Anti Pencatutan 2011 berikutan peningkatan harga barangan berkenaan.





Langkah itu adalah berdasarkan kepada keperluan pengguna dalam kategori berpendapatan rendah dan sederhana.

Tumpuan kepada pengguna yang berpendapatan sederhana atau pun rendah kerana mereka ini mungkin rasa tertekan dengan kenaikan harga barang.

Jenis barangan itu, antaranya ayam dan telur ayam, daging lembu tempatan, daging babi, pisang, tembikai, ikan cencaru, ikan selar, udang putih, kobis putih, bawang besar merah India, bawang kecil India, sardin, Milo dan susu..






>>> Sebagai kerajaan Islam penggunaan babi sepatutnya diHAPUSkan... Kerajaan perlu peka dengan benda ni semua kerana ia berkaitan Agama.. Sekarang ni pun lori-lori babi dah mula beroperasi awal bagi menghantar babi-babi mereka ke pasar-pasar sekitar ibu kota..

Kenapa perlu tunduk dengan kafir lahnat??? Kan babi boleh digantikan dengan daging yang halal...So apa masalahnya??? Isu babi ni sepatutnya dah lama diselesaikan dan tak perlu kita sebagai umat Islam nak kawal-kawal harga babi...

Kami penyokong kerajaan dan dasar kerajaan, tapi....



HAPUSKAN BABI-BABI NEGARA... !!!!





No comments:

Post a Comment