Tuesday 5 July 2011

BNYJF Berpesta Di Sungai Petani..??? Apa Sudah Jadi ???

Lebih 1,000 peluang kerja diisi sepanjang Karnival Kerjaya Pemuda Barisan Nasional 2011 (BN Youth Job Fair) selama tiga hari di Sungai Petani, Kedah baru-baru ini.





Sepanjang tempoh itu juga sebanyak 7,048 peluang pekerjaan ditawarkan daripada 89 buah syarikat yang menyertai program tersebut.

Temu duga bagi jawatan yang belum diisi akan dilakukan oleh syarikat-syarikat berkenaan secara berperingkat.
Karnival yang berlangsung di Institut Kemahiran Mara, Jalan Badlishah, Sungai Petani, itu dikunjungi lebih 43,000 pengunjung dari Kedah, Pulau Pinang, Perlis dan Perak utara.

BN Youth Job Fair 2011 ini bagi memenuhi tuntutan dan keinginan rakyat Malaysia khususnya golongan muda terutama di luar Lembah Klang untuk mencari pekerjaan yang baik bagi menjamin sosioekonomi dan masa depan mereka.




Karnival itu bukan hanya menawarkan jawatan kosong semata-mata tetapi dipenuhi program sampingan bagi keperluan pencari kerja.

Ini termasuk 'klinik resume', career talk dan khidmat nasihat menghadapi temu duga dan sebagainya.

Berdasarkan pemerhatian, sebahagian besar pengunjung adalah graduan berkelulusan Ijazah Sarjana Muda dan Diploma yang tidak mendapat pekerjaan sesuai dengan mereka memandangkan banyak peluang kerja adalah dalam bidang kejuruteraan dan teknikal.

BN Youth Job Fair akan cuba menjemput lebih ramai majikan yang boleh menawarkan lebih banyak peluang pekerjaan dalam pelbagai bidang terutamanya pentadbiran, pengurusan dan perbankan.




Sepanjang karnival ini juga, karnival ini menyediakan kaunter khidmat nasihat dan bantuan guaman secara percuma yang diwujudkan oleh Sekretariat Pekerja Muda.

Sebanyak 40 aduan diterima oleh aduanpekerja.my yang mana banyak permasalahan diajukan adalah berkenaan gaji yang terlalu rendah dan tidak bersesuaian jawatan serta masalah-masalah pemberhentian kerja tanpa pembayaran gaji oleh pihak majikan.

Di samping itu, BN Youth Job Fair 2011 (Nationwide) juga menyediakan booth untuk Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan seramai 1,500 orang mendaftar sebagai pemilih baru sepanjang karnival itu.

BN Youth Job Fair 2011 berikutnya akan berkunjung ke negeri Pahang pada 15, 16 dan 17 Julai di Zenith Hotel & Convention Centre, Kuantan.







>>> Usaha murni kerajaan dalam menangani pelbagai gejala masalah yang dihadapi oleh rakyat Malaysia telah diterjemahkan dalam pelbagai bentuk dan aktiviti-aktiviti.

Salah satu aktiviti/program yang mampu dilihat dengan mata kepala kita sendiri adalah BN Youth Job Fair yang dihasilkan di makmal pemuda BN. Tahniah Pemuda BN..

Dalam mengolah kata-kata teringat pula akan pakatan haram di Malaysia ini...Persoalannya....

Pernahkan pakatan haram pembangkang memikirkan masalah ekonomi yang dihadapi oleh golongan muda masa kita???? Pernahkah pakatan haram pembangkang memikirkan untuk menaik tarafkan kedudukan golongan muda masa kini???? Jawapannya...

Tepuk dada tanya selera tapi jangan tepuk bontot pula sebab tu selera si Anwar berahi jer tu hahahhahaaa.



"Hidup Pemuda Hidup BN Hidup UMNO"
"Golongan Muda Penggerak Gagasan Negara"





No comments:

Post a Comment