Tuesday 28 June 2011

BN Tunai Janji, PR Bila Lagi..???

Tahniah kerajaan BN.




Kerja-kerja menaik taraf jalan utama negeri menjadi jalan berkembar dua lorong sepanjang 1,080km dari Sematan dekat sini ke Merapok di Lawas dianggarkan melibatkan kos RM16 bilion mengikut kadar semasa.



Menteri Pembangunan Infrastruktur dan Komunikasi Negeri, Datuk Seri Michael Manyin berkata, memandangkan kos yang tinggi dianggarkan RM13 juta bagi setiap kilometer, kerja-kerja menaik taraf itu akan dilaksanakan secara berperingkat.

Pada masa sama, cadangan dibuat mengikut pelaksanaan pelan kedua Rancangan Malaysia Kesepuluh (2012-2013) untuk menyediakan sebahagian jalan dari Sibu ke Miri yang mempunyai lorong untuk memotong.

Projek yang dicadangkan itu bertujuan mengurangkan kemalangan jalan raya dan membolehkan pemandu, yang terperangkap kerana kenderaan yang bergerak perlahan, untuk memotong.








>>> Tahniah kerajaan BN yang menunaikan janji pilihanraya. Komitmen yang sebeginilah yang amat diperlukan Rakyat Malaysia.. Semoga rakyat dapat membezakan yang mana intan yang mana kaca..

Kalau nak harapkan PR sampai mampus pun belum tahu lagi boleh buat jalan hahahhaa....Lihat saja negeri-negeri yang diperintah PR.. jalan raya pun nak suruh kerajaan pusat buat, mandat PR nak kerja-kerja untuk rakyat PR tak nak...

Pastikan PR hancur di bumi Malaysia..!!!!!


















No comments:

Post a Comment